Sunny N14 GTi „Bandit” – 193KM, 208Nm

sunny1

MODEL:
Sunny N14 GTi z 1992 roku

DANE TECHNICZNE:
Pojemność‡: 1998ccm
Stopień Sprężania: 11,7:1
Moc: 193KM przy 7000obr.min
Moment: 208Nm przy 4800obr.min
Waga: 950kg

OSIĄ„GI:
0-100km/h w 5,4sek
1/4 mili w 14,441sek – WST Ułęż 04.10.2008 – padał deszcz ale udało się wygrać klasę FWD DRAG 🙂

MODYFIKACJE:
– Lekki wał korbowy z 4 przeciwwagami z SR20DE  (Primera P11.144)
– Tłoki z SR16VE
– Wałki rozrządu Brian Crower Stage II 264/264 @ 12,06mm
– Głowica pochodząca z SR20De (P10 130KM) gruntownie zmodyfikowana: rozciągnięte gniazda, sportowe zawory, sprężynki zaworowe Brian Crower
– Kolektor wydechowy rurowy SSAC 4-2-1
– Wydech przelot fi 63,5mm wykonany ze stali nierdzewnej by El-tec
– Dolot aluminiowy Fi 76mm
– Przepływomierz o zwiększonym przelocie do fi76mm
– Zmodyfikowana przepustnica gazu
STROJENIE:
– ECU Master DET II
– Wtryski paliwa z SR20VE
UKŁAD NAPĘDOWY:
– Skrzynia biegów z występującej tylko na japońskim rynku Almery VZR (krótka + szpera)
– Pół‚osie także z Almery VZR
– Felgi stalowe 15×6,5
– Opony a bardzo różne ale w rozmiarach od 195/50R15 do 195/55R15
ZAWIESZENIE:
– Amortyzatory z przodu i z tyłu KYB Ultra SR
– Sprężyny oj już sam nie wiem co ja tam wsadzał‚em ale kombinacja niezła wyszła 😀
UKŁAD HAMULCOWY:
– Seria…
BODY-KIT:
– Seria GTi
ŚRODEK:
– Fotele kubełkowe dla kierowcy Sparco Ultra dla pilota Jacky Phantom II
– Kierownica sportowa OMP
– wszystko co zbędne usunięte ze środka włącznie z częścią wiązek elektrycznych…
INNE:
– Płyta z duroaluminium pod silnikiem o średnicy 8mm, taka całkiem pokaźnych rozmiarów…

O AUCIE:
Nissan Sunny N14 GTi był wyposażony w kultowy silnik SR20DE o pojemności 1998ccm i dysponował 143KM przy 6400br.min oraz 171Nm @ 4800obr.min, w mojej maszynie stworzonej głównie z myślą o KJS podniosłem te wartości do 193KM i 208Nm uzyskując przy tym bardzo miły przebieg momentu obrotowego. Auto ciągnie mocno i zdecydowanie już od 2500obr.min gdzie w tym miejscu uzyskuje moment obrotowy wyższy niż seryjny silnik ma go w maksie, ponadto skrzynię biegów zastąpiłem ciaśniej zestopniowaną i wyposażoną w szperę bazowo pochodzącą z JDM-owgo Pulsara Almery VZR.

W zawieszeniu pojawiły się poliuretanowe tulejki zastępujące wszystkie metalowo gumowe elementy, ponadto także z tego materiału zostały wsadzone poduszki silnika oraz mocowanie maglownicy, pojawiły się także o wiele sztywnieje amortyzatory KYB Ultra SR połączone z seryjnymi sprężynami – znacząco zmniejszyło to przechylanie nadwozia oraz wyeliminowało efekt dobijania.

Wnętrze spartańskie, większość wnętrza włącznie z dywanikami i wygłuszeniami zostały usunięte, usunięte także zostało wiele zbędnej elektryki jak np. ABS, elementy klimatyzacji, tylna wycieraczka w sumie wiązki elektrycznej z auta ubyło blisko 300 metrów. Co do miejsca zasiadania to zawędrowały sportowe dobrze trzymające i lekkie fotele, od strony kierowcy siedział Sparco Ultra od strony pasażera Jacky Phantom II, ponadto kierownica została zastąpiona przez dwuramienną OMP z 90mm odsadzeniem.

Przygotowując auta do KJS obowiązkowo należy zamontować płytę pod silnikiem, osłania ona praktycznie cały spód auta: miskę olejową, układ wydechowy wachacze oraz często pomaga w „prześlizgnięciu” się jadąc po jakiejś głębszej koleinie.

A i pochwale się iż moja maszyna gościła na ramach miesięcznika GT 🙂 ponadto znalazło się w niej nawet zdjęcie wykonane przez moją kobitkę :), pełen opis znajduje się w galerii poniżej

GALERIA:

.