200SX S14 „Przebudzony Jaszczur” – 379KM i 428Nm

Coobciowy200SX

MODEL:
200SX S14 z roku 1996

DANE TECHNICZNE:
Pojemność 1998ccm
Stopień sprężania 8,5:1
Moc fabryczna 200KM a po tuningach 379KM @6 725obr.min
Moment fabryczny 240Nm a po tuningach 428Nm @ 5775obr.min
Limiter seria 7000 a przesunięty do 7500obr.min
Waga ok. 1250kg

OSIĄGI:
0-100km/h w 4,95sek*
0-175km/h w 12,8sek*
1/4mili w 13,190sek przy 179km/h*
* Dane pomiarowe z V-RACA, pomiary przy 19*C

MODYFIKACJE:

SILNIK:
– Porting głowicy oraz skrócenie prowadnic zaworowych
– Rozciągnięta gniazda zaworowe oraz przefazowane zawory
– Tytanowe talerzyki zaworowe Brian Crower
– Śruby głowicy ARP
– Uszczlka głowicy Ajusa
– Śruby korbowodów ARP
– Tłoki Wiseco 86,5mm
– Turbosprężarka TD05-18G (JaWereHause)
UKŁAD WYDECHOWY:
– Wydech 3 OBX
– Downpipe 3″
– Kolektor wydechowy chiński baran + drobny jego porting
– Oddzielny wylot spalin z wastegata w glebą
UKŁAD DOLOTOWY:
– Stożek HKS „Grzybek”
– 3″ Dolot do turbosprężarki
– FMIC Apexi
– Przepustnica roztoczona z 50 na 60mm
STROJENIE/ELEKTRYKA:
– Pompa paliwa Wallbro 255 HP
– Wtryski paliwa DENSO 555ccm
– EBC GREDDY Profec B Spec II
– ECU Master DET II z wbudowanym map sensorem i auto wystroiłem na obciążeniowej hamowni w ECU-Performance
UKLAD NAPĘDOWY:
– Konwersja z automatycznej skrzyni na manualną
– Sprzęgło EXEDY Stage I (cholernie ciężko chodzi)
– Felgi z 350Z kute przód 18×8 a tył 18×8,5″ przód z oponami Potenza RE05 w rozmiarze 225/45R18 a tył 18×8,5″ z oponami Pirelli P Zero w rozmiarze 245/45R18
– Opony przód Potenza RE05 w rozmiarze 225/45R18 a tył 18×8,5″ z oponami Pirelli P Zero w rozmiarze 245/45R18
ZAWIESZENIE:
– Sprężyny EIBACH
– Amortyzatory KYB AGX
– Stabilizatory Whiteline
UKŁAD HAMULCOWY:
– Tarcze i Adaptery APEXi w rozmiarze 308mm
– Tył seria
BODY-KIT:
– Seria
ŚRODEK:
– Seria w czarnej skórze z podgrzewanymi fotelami 😀
INNE:

O AUCIE:
Auto zostało sprowadzone indywidualnie z Niemiec z drobną usterką w postaci obróconej panewki korbowodowej, fabrycznie full wypas: Klima, skóra, grzana dupa, automatyczna skrzynia biegów, mechanicznie poza silnikiem, wylanym z tyłu amorkiem oraz brakiem tarczy i klocków z tyłu to w wielkim skrócie można powiedzieć że bardzo miły stan i co najistotniejsze totalny brak rudej ! 🙂
Szkoda że żadnych bonusów do Auta nie było poza nieseryjnymi felgami 16″ jedyny tuning jaki się w nim znalazł to obniżające sprężyny Eibach na których stoi do tej pory,
C.D.N…

HISTORIA Z HAMOWNI:


306KM i 352Nm
– optymalne wystrojenie paliwa oraz zapłonu, doładowanie bazowe 0,8bara (EBC OFF):

321KM i 374Nm
– Doładowanie podniesione do 1bara (EBC ON):

350KM i 398Nm
– Doładowanie za pomocą EBC jeszcze podniesione do 1,15bara (powyżej tej wartości już nie dochodzi moc a jedynie Nm… Turbo za małe 😛 ??)

379KM i 428Nm – Doszły wałki rozrządu Brian Crower Stage 2 oraz auto zostało dostrojone hamowni, doładowanie w granicach 1,26bara:

 

.