Sunny N14 „Race and Rally” Powered by VVL 203KM i 220Nm

BW-VVL-WPI

MODEL:
Sunny N14 1.6 z roku 1992

DANE TECHNICZNE:
Pojemność 1998ccm Stopień sprężania 10,3:1
Moc 203KM @ 7200obr.min
Moment 220Nm @ 5600obr.min
Limiter 8000obr.min Waga ok. 950kg
OSIĄGI: Za zimno by zmierzyć 😀

MODYFIKACJJE:
SILNIK:

– SWAP na SR20VE
– Optymalnie wyregulowane wałki rozrzaądu
– Przeniesiony Filtr oleju dzięki relocation kit MOCAL z legendarnej Almery GRE 🙂
– Dołożona chłodnica Oleju MOCAL
UKŁAD WYDECHOWY:
– Kolektor wydechowy rurowy 4-1
– Układ wydechowy przelotowy fi 63,5mm na jednym tłumiku
UKŁAD DOLOTOWY:
– Duże pleneum kolektora ssącego ze stali nierdzewnej
– Przepustnica z Infinity Q45 fi85mm
– Przepływomierz z Infinity Q45
– Krótki dolot fi 90mm
– Filtr stożkowy ITG
– Doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka + osłona termiczna
STROJENIE i UKŁAD PALIWOWY:
– Komputer typu StandAlone HALTECH Platinum Sprint 500
– Wydajniejsza zewnętrzna pompa paliwa Bosch 044
– Dołożony zewnętrzny wyrównawczy zbiornik paliwowy „Swirl Pots” o pojemności 1,5L
– Wtryski paliwa o wydajności 370ccm (z 200SX S14)
UKLAD NAPĘDOWY:
– Krótsza i wyposażona w szperę skrzynia pochodząca z japońskiego Nissana Almery VZR
– Kompletne sprzęgło XTD Stage 3 (6-cio łopatkowy spiek)
– Seryjne odelżone o 2Kg koło zamachowe
– Felgi 16×7 ultra lekkie Wolf Racing
– Opony Yokohama S.Drive 195/45R16
ZAWIESZENIE:
– Gwint z serii „Street” firmy K-Sport
UKŁAD HAMULCOWY:
– Seria GTi + nowe tarcze EBC + klocki Akebono
– Hydrauliczny hamulec ręczny K-Sport
BODY-KIT:
– Tylna lotka z GTi
– Przedni oraz tylny zderzak z modelu GTi
ŚRODEK:
– Fotele kubełkowe Speed 2
– Pasy szelkowe 3″ SPARCO
– Sportowa kierownica SPARCO z 90mm odsadzeniem
– Klatka bezpieczeństwa zgodna z załącznikiem J
– Totalna wydmuszka 🙂
INNE:
– spinki Aeromotove na przedniej masce
– Maska, dach, tylna klapa oraz Grill pomalowane na czarno

HISTORIA z HAMOWNI:

ETAP 1 – 199KM i 212Nm

– Swap na SR20VE
– Kolektor wydechowy customowy 4-1
– Wydech przelotowy 2,5″
– Duży przepływomierz powietrza z Infinity Q45
– Filtr stożkowy
– Odelżone koło zamachowe o 2kg
– Precyzyjne strojenie na hamowni przy użyciu komputera typu standalone firmy Haltech

ETAP 2- 199KM i 216Nm
– 85mm przepustnica z Infinity Q45
– Nowy customowy układ dolotowy

ETAP 3 – 203KM i 220Nm
– Optymalne ustawienie obu wałków rozrządu

ETAP 1 na 3 czyli Podsumowanie:
Nowy układ dolotowy znacząco podniósł moment obrotowy w środkowym zakresie przez co ładnie wypłaszczył się jego przebieg, w połączeniu z optymalnym ustawieniem rozrządu zaowocowało przyrostem w prawie całym zakresie prędkości obrotowych, powstał efekt lekkości jakby została zamontowana większa jednostka napędowa, którą cechuje bardzo wysoka kultura pracy oraz ciąg od najniższych obrotów – to jest właśnie magia Nissanowego VVL 🙂

.