Almera N15 GTi „Duński SWAP VVL” – 196KM i 215Nm z katem

BW-Almera-z-Dani-VVL

MODEL:
Almera N15 2,0 GTi z 1998 roku

DANE TECHNICZNE:
Pojemność 1998ccm
Stopień sprężania 10:1 Up to 10,3:1
Moc 143KM @ 6400obr.min Up to 196KM @ 6700obr.min
Moment 180Nm @ 4800obr.min Up to 215Nm @ 5700
Limiter 710obr.min Up to 7500rpm
Waga ok. 1150kg

OSIĄGI:
0-100km/h w 6,6 sek* na oponach TOYO T1R 195/50R15 (fabryka 8,5sek)
1/4 mili w 14,58 sek* (fabryka 16,2sek)
* Pomiar akcelerometrem Beltronix

MODYFIKACJE:
SILNIK:
– SWAP na SR20VE
– Mod rozrządu
UKŁAD WYDECHOWY:
– Kolektor rurowy SSAC 4-2-1
– Wydech przelot fi 63,5mm z nierdzewnej stali by EL-TEC
– Z racji przepisów duńskich został zamontowany Katalizator sportowy MAGNAFLOW 200CPI
UKŁAD DOLOTOWY:
– Z racji przepisów Duńskich Seria
STROJENIE:
– ECU Master DET III, VVL start at 4500rpm
UKLAD NAPĘDOWY:
– Nowe sprzęgło AISIN
– Felgi seria z modelu GTi 15×6,5
– Opony Toyo T1R w rozmiarze 195/50R15
ZAWIESZENIE:
– Amortyzatory przód KYB EXEL-G tył seria
– Sprężyny z przodu zmienione na te z 1,6 żeby auto nie stażo jak kangur
– Fabryczne rozpórki z GTi
UKŁAD HAMULCOWY:
– Seria
BODY-KIT:
– Seria GTi
ŚRODEK:
– Seria…
INNE:

O AUCIE:
Auto przyjechał‚o na lawecie z Dani (jakieś 1400km), bowiem było w opłakanym stanie wizualnym jak i technicznym oraz wymagało przeszczepu serca – stukająca panewka…
Od samego początku była podjęta decyzja że pod maską ma się znaleźć silnik SR20VE ale musiał on przejść duński przegląd czyli może generować maksymalnie o 20% większą moc niż bazowy 143 konny silnik GTi oraz musi przejść kontrolę głośności i emisji spalin EURO 2.
Dlatego został zbudowany jak najcichszy układ wydechowy ale zarazem taki który nie będzie blokował zbytnio mocy, także doszedł stalowy katalizator 200CPI który jest w stanie sprostać normom czystości spalin do poziomu EURO 3.
Natomiast żeby auto nie przekraczało ustalonego progu podniesienia mocy o 20%, zostały zestrojone dwie mapy, jedna z cofniętym zapłonem oraz wyłączonym systemem zmiennych faz rozrządu a druga mapa to dopieszczone wszystko na hamowni w taki sposób aby generować maksimum mocy i momentu z danej konfiguracji sprzętowej, tak to się prezentuje na wykresie:

A tak prezentuje się omawiane SR20VE zamontowany pod maską:

Do tego doszła jeszcze cała masa napraw elektroniki auta typu wycieraczki, światła, nawiew, problemy z ładowaniem i kiepski akumulator, pęknięta przednia szyba i wymiana cał‚ego zawieszenia z przodu: wachacze, łączniki, drążki, amortyzatory oraz wymiana sprężyn bo poprzednie zbyt glebiły auto oraz uniemożliwiały przyjemne poruszanie się tym pojazdem, w układzie napędowym natomiast zostały wymienione przeguby zewnętrzne oraz sprzęgło.
Koła zostały odnowione i pomalowane na jasno grafitowy z dodatkiem perły kolor i założone na nie został‚y nowe opony Toyo T1R.

Jakby tego jeszcze było mało we wnętrzu auta zostało wymienione trochę wyeksploatowanych plastików oraz kierownica i dołożone zostało radio coby umilić powrót z Polski do domu, do tego auto przeszło gruntowną naprawę blacharsko-lakierniczą…, bowiem występował praktycznie brak progów, które ręką bez użycia większej siły można było oderwać oraz przegniły tylne błotniki – standard w tym modelu nissana… Ponadto cała powłoka lakiernicza została poddana drobnym korektom oraz wypolerowana i nawoskowana, Almera po tych zabiegach prezentuje się następująco:


No i to co najbardziej mnie ucieszyło po wykonanej robocie i bezproblemowym po powrocie właściciela do domu:

"Maszyna zapierdala az milo :D
Dojechalem bezproblemowo i bezawaryjnie.
Troche mi glosno bylo 170+ no ale wiadomo ;) Wiatr wieje przez stare
uszczelki glosniej niz silnik pracuje;p.
Ten ABS troche mnie drazni ale nie ma tragedii :)
Nie chce go odlaczyc bo mi dziewczyna sie rozwali o cos :D

Dokladnie nie dalem rady zobaczyc ile pali ale na dniach sprawdze.
Ciezko bylo ze stacjami po drodze, losowe odstepy wolalem nie ryzykowac
Grzalem ok. 180 caly czas a tak na oko spalala ok. 10 :DD Mysle ze 12
to max, ale watpie :D
W danii do 160 napewno nie spalila wiecej niz 10:p

Silnik dzielo sztuki :D Nie znalazlem niz do poprawiania jeszcze:D
Mialem za to dobra beke jak co jakis wyprzedzony mi siadal na dupie z
ambicji,
ale nie dawal rady gonic dluzej :D
5 bieg jest zajebiscie elastyczny, zwlaszcza dzieki temu ze moge sobie
jechac bez vvl i dopiero jak wcisne glebiej to sie zalacza - bardzo
fajnie to dziala."

 .