Nissan Pulsar RNN14 GTI-R “Z Ciosem – EVO Turbina” – 348KM i 432Nm

BW

MODEL:
Pulsar RNN14 2.0 Turbo z roku 1993

DANE TECHNICZNE: 
Pojemność 1998ccm Stopień sprężania 8,3:1
Moc fabryczna 227KM @ 6400obr.min UP TP 348KM @ 7400
Moment fabryczny 280Nm @ 4800obr.min UP TO 432Nm @ 6900
Limiter fabryczny 7500obr.min
Waga ok. 1180kg

MODYFIKACJE:

SILNIK:
– Turbosprężarka TD05-16G 10,5T z Lancera EVO 6
UKŁAD WYDECHOWY:
– Kolektor wydechowy twin scroll
– Downpipe Fi 63,5mm + Screamer Pipe
– Układ wydechowy przelotowy fi 63,5mm na jednym głośny tłumiku przelotowym by Motowydech
UKŁAD DOLOTOWY:
– FMIC 600x300x76mm
– Orurowanie do FMIC-a fi 52mm a od niego do pleneum 63,5mm
– 3″ dolot do turbosprężarki
– Filtr Stożkowy Fujita
– Mod przepływomierza powietrza coby nie dławił dolotu
STROJENIE i UKŁAD PALIWOWY:
– Wtryski Paliwa 560ccm
– Wydajniejsza pompa paliwa Walbro 255
– Wystrojene na ECU Masterze DET II z wbudowanym 2,5barowym map sensorem
UKLAD NAPĘDOWY:
– Sprzęgło przerobione na spiekowe
– Felgi 16×7.5 – ładne bo zielone 😉
– Opony 205/45R16
ZAWIESZENIE:
– Amortyzatory KYB Super Special
– Sprężyny obniżające APEX -35mm
UKŁAD HAMULCOWY:
– Przednie zaciski Wilwood Super Lite z tarczami 315mm
– Przewody w stalowym oplocie VIPER performance
– Płyn Motul RBF 660
BODY-KIT:
– Seria GTI-R 😀
ŚRODEK:
– Kierownica Personal
– Kubełki „Bodge”
INNE:

HISTORIA ILUSTROWANA:

Ten czteronapędowy Nissanek zagościł u nas z powodu jak to zwykle bywa nie pocieszającej ilości mocy 😀
Auto miało mieć „cios” tak więc wpadł pomysł by zapodać ogólnodostępną i sensowną cenowo turbinkę pochodzącą z Lancera EVO 6.
No to do dzieła, kolektor wystrugany:
IMG_5746 kopia1

Więc można wchodzić, wieszać turbinę i działać dalej wykorzystując poprzednie orurowanie dolotu:
wchodzimy

Przewody wodno-olejowe podorabiane tak samo jak ściek oraz nowy downpipe ze screamer pipem, zmodyfikowany dolot i można było udać się na jazdę próbną:
JAZDA PRÓBNA 1 BAR

Po jeździe próbnej okazało że na więcej przy doładowaniu powyżej 1 bar nie starcza paliwa, ponadto auto wymagało strojenia, więc wleciały wydajniejsze wtryski paliwa 560ccm oraz zainstalowany został ECU Master DET II, po drodze na hamownię auto zostało wstępnie wystrojone a na rolkach już finalnie:
EX Bonza GTir na rolkach

Po pełnym wystrojeniu przy doładowaniu 1,4bara maszyna wygenerowała 348KM oraz 432Nm – jak na Gti-R dużo niuta i tak miało być 😀
GTI-R Ex Bonza dyno.