Audi A5 8T 2.0 TFSI – 350 KM, 500 Nm – wyjątkowy stan, topowe osiągi i modyfikacje z głową!
Na sprzedaż oferuję Audi A5 8T z 2011 roku (produkcja koniec 2010), przebieg 134 tys. km,
wersja z napędem Quattro i automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów S-tronic,
S-Line (w środku + zawieszenie).
Auto zostało kompleksowo dopieszczone, a jego osiągi oraz wygląd są wyjątkowe.
Jest to samochód, który łączy komfort codziennej jazdy z dobrymi osiągami i nie drogą eksploatacją.
Spalanie miasto ok. 12-13L, trasa 8-9L, nie przekombinowane hamulce no i typowy rozmiar opon…
Dane techniczne:
• Moc: około 360 KM, moment obrotowy do 500 Nm na paliwie pb98 (możliwość dostosowania pod 95 – ale wówczas parametry te zostaną ograniczone o ok. 4-5%)
• Silnik: 2.0 TFSI po pełnym remoncie z kutymi korbowodami i wytrzymalszymi tłokami III generacji bez wady olejowej, wstawione większe wydajniejsze super wstające turbo powstałe na bazie OE K04-64
• Przyspieszenie 0-100 km/h w 5 sekund
• Napęd: Quattro (4×4)
• Skrzynia biegów: DSG (Stronic), 7 biegów – „odmulona” programowo w trybie D utrzymuje odpowiednie obroty nie schodzi za nisko przez co nie wykończy nam przedwcześnie nowej dwumasy
• Hamulce z modelu S4 (przód 345 mm, tył 330 mm)
• Wnętrze: S-Line, pełna nawigacja MMI 3 z kolorowymi wyświetlaczami, multifunkcyjna kierownica, łopatki zmiany biegów, skórzana tapicerka – wnętrze bez jakichkolwiek przetarć czy uszkodzeń
Turbosprężarka: Największym atutem tego samochodu jest jego turbosprężarka K04-64, która błyskawicznie wstaje dzięki czemu mamy poczucie lekkości auta. Turbina zapewnia mocne, liniowe przyspieszenie, co sprawia, że samochód z łatwością pokonuje każde wyzwanie – od codziennej jazdy po dynamiczne przejazdy na torze. Jako autor tego projektu, mogę śmiało powiedzieć, że jest to jedno z najlepszych turbosprężarek, jakie stworzyłem. W połączeniu ze sprawniejszym intercoolerem i odblokowanym wydechem, daje ona niesamowite wrażenia z jazdy, które pozostają w pamięci na długo.
Wykonane Prace:
Silnik: Pełny perfekcyjny remont przeprowadzony w Szczepan VAG Auto – wykonany w większości na nowych oryginalnych poprawionych częściach, zastosowano tłoki 3 generacji na sworzeń 23mm, korbowody są zmienione na kute wytrzymalsze, lżejsze i dostosowane pod większą średnicę sworznia by można było zastosować właśnie te najlepsze tłoki.
Odświeżoną głowicę z nowym wałkiem ssącym (żeby był świeży cichutki wariator na kolejne lata), okularem (podporą wałków) i zaworem jednokierunkowym do bloku dociskają znacznie mocniejsze śruby z silników 3 generacji. Wiadomo jak to przy takiej rozbiórce wleciały nowe panewki główne, korbowodowe i oporowe, nowa poprawiona OE przednia obudowa rozrządu z uszczelniaczem wału przód, nowa miska olejowa, uszczelniacz wału tył.
Siedzi także nowy poprawiony i trwalszy OE rozrząd główny oraz OE napęd balansu i OE napęd pompy oleju, nowe wtryski, kolektor ssący OE, cewki, świece, pompa wody, pasek, czujniki i inne komponenty
• Osprzęt/Modyfikacje: Nowa chłodnica wody, klimatyzacji oraz większy wydajniejszy intercooler i usunięty tłumik szmerów z rury dolotowej.
W układzie wydechowym zmieniony jest downpipe na wydajniejszy 70mm ze sportowym katalizatorem 100CPI a środkowy tłumik zmieniony na przelotowy (Jest nadal bardzo cichy), Turbosprężarka powstała na bazie oryginalnej K04 dopieszczonej po przez zastosowanie większego lżejszego wirnika wydechowego i koła kompresji CNC 7na7 dzięki czemu znacznie szybciej wstaje od oryginału – oczywiście siedzą na niej nowe oba elektrozawory, z dupereli są nowe żarniki Osram +150%
• Hamulce: z modelu S4 + przewody w stalowym oplocie, niemal nowe tarcze i klocki Brembo (2000km przebiegu)
• Koła: felgi 19 cali RS4 B7 z niemal nowymi oponami Continental Sport Contact 7 (rozmiar 255/35 R19) produkcja końcowa 2022 (ten sam przebieg co hamulce czyli 2000km)
Stan techniczny: Auto zostało dokładnie przejrzane, przeserwisowane, silnik jest dotarty, przejechane ma 3000km i zalany został docelowym olejem Motulem 5w40 Xcess Gen (łącznie jest to jego 4-ty olej). Tyle samo przebiegu mają wtryski paliwa, kolektor ssący, odma, cewki, świece, pasek z rolką i napinaczem oraz drobna część osprzętu silnika jak czujniki ciśnienia oleju, nastawnik ciśnienia oleju czy filtr powietrza. Natomiast Oleje w obu dyfrach oraz filtry i olej w skrzyni biegów mają przebieg o 900km mniejszy jak silnik. Także 3000km ma przejechane dwumasa, która była montowana nowa, poduszki silnika…
Po prostu auto odresturowane mechanicznie po naszemu bez żadnego oszczędzania.
Dzięki zastosowanym modyfikacjom, Audi A5 oferuje świetne osiągi, jednocześnie nie tracąc na komforcie codziennej jazdy. Wnętrze samochodu jest w niemal idealnym stanie – bliskie stanu „jak nowe”.
Historia: Audi miało delikatną przygodę – wymieniono maskę, zderzak, grill, lewą lampę oraz naprawiono lewy przedni błotnik. Wszystkie naprawy zostały wykonane z najwyższą starannością, auto wygląda naprawdę świeżo i bardzo dobrze.
Cena:
• 88 000 zł na oryginalnych felgach 19” RS4 B7 z niemal nowymi oponami Continental Sport Contact 7
• 83 000 zł na felgach 17” (oryginalne)
• 80 000 zł z fabrycznymi hamulcami, ale z nowymi tarczami i klockami Brembo + przewody w stalowym oplocie
Dlaczego warto kupić to Audi A5?
Osiągi na wysokim poziomie – 350-360 KM, 500 Nm, napęd na cztery koła i 7-biegowa skrzynia DSG. To auto, które naprawdę robi wrażenie na drodze i na torze przy czym jest komfortowe, w pełni funkcjonalne i łatwo się je prowadzi.
• Turbosprężarka K04-64 – absolutna wisienka na torcie, gwarantująca błyskawiczne przyspieszenie i ekscytującą jazdę.
• Perfekcyjnie dopasowane modyfikacje – silnik, zawieszenie (S-line z naszą geometrią), układ wydechowy, hamulce – wszystko jest perfekcyjnie dopracowane, by auto oferowało maksymalne osiągi, a jednocześnie było komfortowe i nie uciążliwe na co dzień.
• Wnętrze w idealnym stanie – skórzana tapicerka, pełna elektronika S-Line i nawigacja MMI 3 – bez przetarć, otarć, niemal jak nowe.
Marzenia i plany na przyszłość: Naszym celem jaki mamy wobec tej Audicy jest jej dalszy rozwój pod kątem prowadzenia, by udowodnić, że nawet „nudne” niemieckie samochody mogą być najlepsze we wszystkim. Planujemy (o ile za szybko się nie sprzeda) dalsze modyfikacje przedniego zawieszenia, w tym zastosowanie poliuretanowych tulei z możliwością regulacji kąta pochylenia kół oraz zmiany WSZ co powinno radykalnie zmniejszyć podsterowność i pozwoli na jeszcze lepsze czasy na torze. Naszym marzeniem jest uzyskać kolejną sekundę na torze w Łodzi (Obecnie 1:03.027sek) przy zachowaniu normalnych opon nie będących pół-slickami, bez konieczności jakiegokolwiek odchudzania samochodu (no może poza zmianą foteli przód). To Audi A5 to nie tylko świetny samochód, to także projekt, który zrealizowałem z pasją i dążeniem do perfekcji oraz spełnienia się jako „poprawiacz” serii.
Jeśli szukasz auta, które jest szybkie, komfortowe, a do tego wygląda świetnie, klasycznie, ponadczasowo i jest w świetnym stanie technicznym, to ta oferta jest dla Ciebie!
Zapraszam do kontaktu i oględzin – auto jest gotowe do jazdy i czeka na nowego właściciela, który doceni jego potencjał!
Pozdrawiam serdecznie,
Coobcio